Tuesday 10 April 2012

of Gunung Kinabalu


Assalamualaikum dan salam sejahtera peeps..
moga hari ini adalah lebih baik dari hari semalam dan hari esok lebih baik dari hari ini..
by the way, ini adalah sambungan entry yang tergendala hari tu.haha
line sangat lidut(lambat) membuatkan aku lambat dan malas nak update entry..
padahal dalam hati beria-ria nak cerita pasal experience mendaki gunung ni
first time ni yaww..mentally and physically..woha

macam yang aku dah bitau dalam previous entry, kami menggunakan jalan Mesilau yang mana amatlah jauh dan memenatkan..membuatkan anda menderita fizikal dan emosi..aicewah


ni haa..kami di Mesilau sudah ni. mula bertolak dalam jam 8 pagi ke Mesilau Nature Resort dot..dot..dan memulakan pendakian pada jam 9 lebih kot.
first of all, kami dibagi taklimat dulu pasal jalan-jalan di Mesilau ni. ada beberapa orang guide akan membantu we'all. antara guide dia yang aku ingat Uncle John..Uncle Ramin...Marcilus...etc..yang lain tak ingat beb..haha


yes..itu adalah guide aka porter kitaorang( boleh minta diorang ni bawa beg kita)
FYI la kan, beg aku berat dia nak-nak 6 kg.hoho..aku bawa apa sampai berat cam tu?
tak tau lah doh, pakaian 3 helai aja plus makanan...maybe botol air kot bikin berat. adalah dalam 4 botol kot..ceh..ceh..tough gitu bawa beg last-last minta porter bawa jugak..melayang duit yaw...

stop pasal duit..tu boleh nampak macammana trail mendaki ni..sangat banyak tangga dan ini membantu dalam proses membakar lemak aku..haha
giler..seriau naik tangga, sakit kaki!
tapi kan next year kalau ada lagi aku tetap nak ikut lagi trip mendaki gunung ni.
walaupun kepahitan datang tatkala kemanisan sedang dinikmati!!?aha..dramatis sungguh


bersama salah seorang pendaki cemerlang yang sampai ke puncak!


lawa ke?

dua pic yang kat bawah ni dekat Pondok Kandis kalau tak silap. berhenti seketika .lepas penat. ambil gambar.etc
totally, memang view dari Mesilau amat cantik. pemandangan lebih terbuka. kau boleh nampak dah gunung ganang dekat sana..dan suhu pula sejuk,tapi tak perlu la pakai sweater dulu kot sebab perjalanan yang jauh ni akan  buat badan kita membebaskan haba.

ini sahaja dulu buat masa ni.tak dapat nak post banyak sangat gambar sebab line kedot ni..
lain masa, lain hari, lain cerita lagi..

Wassalam

No comments: