Wednesday 14 March 2012

setahun yang lalu..PLKN

Assalamualaikum and helo peeps..
Alhamdulillah, masih bernafas hari ni, berupaya untuk meneruskan hidup..aicewah!

dan apa khabar pula lakaran SV aku? hoho
siyesly, takde idea la nakbuat lakaran idea tu, nak lagi 80 lakaran..gosh!
okeh..stop the topic, bukan pasal ni aku nak cite. ini cerita pasal PLKN setahun yang lalu.




where am I?


hoyeah! betul ni, dah setahun pun berlalu kisah plkn tu tapi rasa macam baru semalam jalani hidup kat sana.
rindo korang la terutama yang satu dorm dengan aku time tu.

actually hari ni 14 Mac..tu yang mengingatkan aku pasal plkn ni. 13 dan 14 Mac tu la.
memang hari cengeng satu kem kot...haha, mana taknya, itulah hari terakhir kami berada di kem plkn tanaki.
seroiusly, aku rindu!
orang kata, yang banyak ketawa tu lah yang akan banyak menangis kan?
dan memang betul pun apa yang aku perati kan time tu.
salah seorangnya kawan satu dorm, memang menangis habis la.
aku cemana? aku tough bha..konon la.ekselli tak la menangis sangat, memang dah adat pertemuan, setiap pertemuan pasti ada perpisahan..
tapi takkanlah nak menangis berabis. yes, i admit. ada menangis tapi rasa macam tak ikhlas pula menangis time,biar la derr..
semua la time tu bermaaf-maafan. 'jangan lupakan kami','jangan lupa contact'..etc cetera...
macam-macam pesanan.dont worry be happy, FB kan ada..ya!




13 Mac 2011

13 mac tu memang ramai yang dah balik.last-last tengok kat dorm, tinggal 8 orang jak dari 26 orang. dari KL dah balik, dari KK pun sama, Tuaran, Tambunan..Beaufort... yang tinggal 2 orang dari Beaufort, 1 orang dri tambunan, seorang dari Nabawan dan selebihnya dari Ranau. malam tu semua pakat baju kaler sama...bju kaler hitam..macam berkabung je lagaknya. yang tinggal dalam dorm tu 4 orang muslim dan 4 orang non-muslim.
time nak pergi makan. wira-wira yang tinggal bersemangat gitu. diorang berbaris time nak menuju ke dewan makan padahal dah tak perlu pun ikut disiplin berbaris..tapi diorang semangat.


dan aku rasa itu saja yang aku nak kongsi kat dalam blog ni sebagi tanda aku sangat menghargai semua kenangan plkn. once in a life. bukan semua orang dapat ni.
rindu korang...
#berapa kali la aku asyik sebut pasal rindu ni..

okeh..chow dulu.
Wassalam

No comments: