Wednesday, 28 August 2013

Imma happy girl...


Salam alaykum people...
I've wondering if there is people who read my blog..teheee
Nevermind la.

Straight to the point, a few days to go to this coming september. Yeah, after long holiday, I'm goin to further my study.

Waahhaa, long time no study yaww..
Otak pun dah beku kot, ni kena cairkan semula la..wkwkwk
Apapun, everything gonna be okay.
So yesterday, i've got my new netbook. Imma happy girl. Bagi orang lain benda ni biasa je, apalah sangat netbook je..tapi lain orang lain pendapat.lain orang lain rezeki kan..

Thanks a lot to my dear big brother.
Siap sms lagi saja acah nak suh bayar...ahaha, 2minit kemudian sms lagi katanya bayar dalam bentuk doa gupenye.  ...wiwiwi. sja nak bikin orang terkejut.. last2 tersenyum je baca sms tu...
Weee...i've to go now...
Sekian.

Monday, 22 July 2013

Reunion at Binsuluk Nature Resort

Salam Alaykum....

Naa, entry kedua dalam satu hari...weee, lama tak berblogging kot. tu yang melepas gian nak menaip whatever comes in my mind.

sebenarnya nak post gambar reunion je kot, ye lah blog ni dah jadi satu medium untuk aku simpan memori yang pernah berlaku. nanti dah tua-tua boleh tengok gambar kenangan..hee
reunion di dah lama sebenarnya dalam bulan april ke mei tak silap. tak ramai sebenarnya yang join dalam 12 orang je. tapi boleh la apa adanya.

oke, scroll gambar jela eh.





sunset


malam bbq










kayak time..









acece..hujan tu k hujan

Rezeki di Unimas

Salam alaykum..
Alhamdulillah, sudah 13 Ramadhan dilalui. banyak benda yang boleh berlaku dalam tempoh tersebut.
sememangnya..

ini cerita mengenai result upu hari tu tak silap 11 julai 2013 kot. Alhamdulillah, Allah tetapkan rezeki aku untuk sambung belajar kat Unimas. Ijazah sarjana muda seni gunaan (pengurusan seni). dalam hati tak jangka pun dapat sebenarnya walaupun hati sangat berharap untuk mendapat tempat dalam universiti. ternyata Allah itu maha mendengar.

apapun, benda ni sangat bermakna untuk aku. nampaknya aku ditakdirkan dalam bidang pengurusan seni, mungkin bagi sesetengah orang apalah sangat jurusan ini,, tapi aku tetap bersyukur. peluang ada dimana-mana. lain orang lain rezeki, lain orang lain minatnya. bukan semuanya kita kena kejar apa yang menjadi kehendak kita.

so, bulan september ni aku akan fly ke sarawak..weehee, sedih dan gembira. takut pun ada sebenarnya. kita tak tahu apa bakal jadi di tempat orang. yang penting perlu sesuaikan diri, perlu adapt dengan suasana kat sana. dan untung juga ada kawan yang dulu satu kelas dari tingkatan 1 hingga 3 turut sama belajar di unimas juga  tapi dalam jurusan lain. sama-sama flight ke sana lagi tu.

there's a hikmah when we wait for something good. you'll never know until you get the best part of your life. good things comes for those who wait. even you feel down before this, you have to be patience. InsyaAllah, good things will come at the right time in the beautiful way.as Allah have planned. never doubt.just Believe.

indeed, I'm thankful to Allah for this opportunity. this is such a blessing. sometimes, we ask why we didnt get any chances, why our life's miserable, why problem comes? it is because Allah loves us, He give us a tests to reminds what we've done for this life to gain His blessing. Sometimes people forget Allah, but Allah never forget about us.

so people, just hold on the One, Allah. pray and tawakal.

lets spread the loves and positivity given by Allah :)

Monday, 17 June 2013

Hanya Kau Dan Aku Tahu


jangan pernah dinyatakan..
apa yang kau dan aku tahu,
sebab kita tak tahu apa yang bakal berlaku..dikemudian hari.
perkara boleh terjadi dalam macam-macam hal yang tak terjangkau.
siapa kita untuk menafikannya.
lebih baik begini.
tak terungkai apa pun didalamnya.
hanya kau dan aku tahu.
sampai suatu masa nanti, segalanya akan menjadi lebih baik.
pada Dia kita berserah, Allah.
pada Dia kita memohon, Allah.
pada Dia kita bercerita, Allah.
hanya biarlah..
kau dan aku tahu.

Friday, 5 April 2013

Do good.


Do good in every single things. Not because you want to show off. No! It's just the way you treat your heart to be better in as many as possible. Make it better and cherish your life...

Hati kita


Hati kita ni Allah yang jaga. Biar Allah sentiasa ada dalam hati kita, fikiran kita dan segala perbuatan yang kita lakukan berlandaskan syariat Allah.

Monday, 1 April 2013

keep moving forward


And keep moving forward. You know it, whatever it takes, you'll get the best things in the best ways. Just be patience. Yes, you should keep moving. No matter happen, you shall happy with the decision you've done. Really! Shine your way with the awsome and wonderful life. All of us can be that way. As long as we want it. And just keep moving forward.